پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۲
۰ نفر

رئیس پارلمان شهری پایتخت امروز با حضور در مجتمع تجاری -تفریحی بام‌لند از این مجموعه بازدید کرد.

مهدی چمران در بام‌ لند

به گزارش همشهری آنلاین، مجتمع تجاری و تفریحی باملند در منطقه ۲۲ شهر تهران قرار دارد و تا پیش از این مراجعان و کسبه این مجموعه با مشکلاتی مواجه بودند. از این رو مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، با حضور در بخش‌های مختلف مجموعه باملند گفت: تلاش تیم حقوقی شهرداری تهران در روند بازپس‌گیری پروژه باملند، قابل توجه است و باید دفاع از حقوق شهر و شهرداری سرلوحه‌ اقدامات تمام مدیران شهری قرار گیرد.

او افزود: توسعه مجموعه گردشگری چیتگر با هدف بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های گردشگری شهری، نیازمند مدیریت هماهنگ بوده و هر سازمانی بدون توسعه، محکوم به فناست. همچنین توجه ویژه به تحقیق و توسعه در واحدهای اقتصادی و تجاری، امری حیاتی است.

مهدی چمران به بام‌لند رفت

نبودن مدیریت واحد و لطمه به دریاچه چیتگر

ظرفیت‌های موجود در باملند و مجموعه گردشگری چیتگر متنوع است و رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم با تأکید بر آنها از تجربه‌های موفق توسعه طرح‌های گردشگری در شهرهای ایران، چنین یاد کرد: نمونه‌های موفق گردشگری در ایران و در شهرهای مختلف ایران وجود دارد و می‌توان با الگوبرداری از مدل‌های اقتصادی و استفاده از سرمایه‌گذاری‌های موفق، برای توسعه گردشگری چیتگر اقدام کرد.

در ادامه این بازدید چمران با حضور کنار دریاچه شهدای خلیج فارس نیز گفت: وضعیت کلی دریاچه نیز دست کمی از باملند ندارد و متاسفانه عدم وحدت رویه در مدیریت این مجموعه‌ بزرگ گردشگری، لطمات زیادی به دارایی استراتژیک شهر تهران وارد آورده است.

بی توجه پیمانکاران قبلی به دریاچه

همچنین حسین خرمجاه، مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران که در این بازدید حضور داشت، ضمن تشکر از توجه ویژه‌ شورای اسلامی شهر تهران به باملند و دریاچه چیتگر به عنوان سرمایه‌های ارزشمند شهر تهران، گفت: متاسفانه نداشتن توجه کافی پیمانکار قبلی به مباحث مهم زیربنایی تاثیرات مخربی در عرصه و عیان ابنیه و مستحدثات باملند به جا گذاشته و وضعیت فعلی در شأن شهروندان نیست.

او ضمن اشاره به تجربیات موفق سازمان بازنشستگی شهرداری تهران در بازآفرینی و ارتقای بهره‌وری و سودآوری اماکن گردشگری تحت مدیریت سازمان بازنشستگی شهرداری مانند پروژه‌های شیان، سوسره و هتل شهر افزود: دریاچه و باملند، پتانسیل تبدیل‌شدن به قطب گردشگری کشور را دارد ولی با مدیریت چند حاکمیتی مجموعه، جلب اعتماد سرمایه‌گذار میسر نیست.

مهدی چمران به بام‌لند رفت

رفع مشکلات ۱۰سال قبل باملند

در کنار اینها مجید قادری‌آذر، سرپرست شرکت نوسازی و عمران چیتگر نیز در این دیدار، با ارائه‌ گزارشی از روند بازپس‌گیری باملند و اقدامات مقدماتی زیربنایی تصریح کرد: با پیگیری انجام‌گرفته، هفته‌ گذشته بعد از ۱۰ سال از زمان افتتاح، باملند، به شبکه آب شرب شهری متصل شد و مشکلات اولیه تاسیسات و زیرساختی مجموعه ررفع فع شده است.

او افزود: عمده‌ مسائل شهروندان، گردشگران و مراجعان باملند، پارکینگ و ترافیک شدید معابر اطراف باملند است که رفع این معضل، نیازمند عزم جدی مدیریت شهری در ساخت، تامین و تجهیز پارکینگ‌های مسطح و طبقاتی در اطراف دریاچه و باملند است.

در این بازدید جمعی از مدیران شهری و صاحبان واحدهای تجاری مجتمع باملند نیز حضور داشتند.

مهدی چمران به بام‌لند رفت

کد خبر 880852
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha